Polityka Prywatności serwisu TIG MASTERS Premium (tigmasters.pl)

 

Niniejsza Polityka Prywatności opisuje zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników korzystających z usługi subskrypcji bloga TIG MASTERS Premium na stronie tigmasters.pl. Dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo danych, dlatego przedstawiamy poniżej szczegółowe informacje na ten temat w sposób zrozumiały, a jednocześnie zgodny z wymaganiami Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Administrator Danych

Administratorem Twoich danych osobowych (tj. podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania danych) jest TIG MASTERS Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Lipowej 3D, 30-702 Kraków, Polska. Spółka wpisana jest do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000958892, NIP: 6793234522, REGON: 521403000. W dalszej części dokumentu określamy tę spółkę jako Administrator. Kontakt z Administratorem jest możliwy za pomocą adresu e-mail info@tigmasters.pl lub pisemnie na powyższy adres siedziby.

Zakres zbieranych danych osobowych

W ramach korzystania z usługi subskrypcji TIG MASTERS Premium możemy zbierać i przetwarzać następujące kategorie Twoich danych osobowych:

  • Dane identyfikacyjne: imię oraz nazwisko (w zakresie podanym przy rejestracji konta lub składaniu zamówienia subskrypcji).
  • Dane kontaktowe: adres e-mail (wymagany do założenia konta i komunikacji z Tobą).
  • Dane dotyczące płatności: informacje niezbędne do realizacji płatności za subskrypcję, takie jak np. dane karty płatniczej lub inne dane transakcyjne. Uwaga: Dane kart płatniczych są przetwarzane w sposób bezpieczny za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności – nasz serwis nie przechowuje pełnych danych Twojej karty (przechowywany może być jedynie zaszyfrowany token lub identyfikator transakcji umożliwiający obciążenia cykliczne).
  • Adres IP i dane techniczne: adres IP urządzenia, z którego korzystasz, oraz ewentualnie inne dane techniczne (dotyczące przeglądarki, systemu operacyjnego, rozdzielczości ekranu itp.) zbierane automatycznie podczas wizyty na stronie. Dane te mogą być zapisywane w logach serwera oraz poprzez pliki cookies i narzędzia analityczne. Informacje z logów serwera (np. adres IP, data i czas połączenia) są wykorzystywane przede wszystkim do celów technicznych i statystycznych oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa serwisu – nie służą one identyfikacji konkretnych użytkowników.
  • Inne dane dobrowolnie podane: wszelkie inne informacje, które dobrowolnie podasz nam w związku z korzystaniem z serwisu, np. informacje przekazane w korespondencji e-mailowej z nami lub dane uzupełnione w profilu konta (o ile taka funkcjonalność jest dostępna).

Nie zbieramy szczególnych kategorii danych osobowych (tzw. danych wrażliwych) w ramach zwykłego korzystania z usługi subskrypcji bloga. Podanie wyżej wymienionych danych jest dobrowolne, ale może być niezbędne do zawarcia i realizacji umowy o subskrypcję oraz pełnego korzystania z serwisu (np. bez podania adresu e-mail założenie konta i korzystanie z treści Premium nie będzie możliwe).

Cele przetwarzania danych osobowych

Twoje dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w konkretnych, zgodnych z prawem celach związanych z funkcjonowaniem serwisu tigmasters.pl i realizacją usługi subskrypcji TIG MASTERS Premium. W szczególności przetwarzamy dane w następujących celach:

  • Rejestracja i utrzymanie konta użytkownika: Przetwarzamy Twoje dane, aby założyć konto w naszym serwisie oraz umożliwić Ci zalogowanie się i korzystanie z płatnych treści bloga TIG MASTERS Premium. Dzięki temu możemy zweryfikować Twoją tożsamość jako subskrybenta, zapewnić Ci pełny dostęp do zamkniętych artykułów lub materiałów przewidzianych w ramach subskrypcji, a także zarządzać ustawieniami Twojego konta.
  • Realizacja płatności za subskrypcję: Dane osobowe, w tym dane transakcyjne, wykorzystujemy w celu przetworzenia płatności za wybrany przez Ciebie plan subskrypcyjny (np. miesięczny lub roczny). Obejmuje to również obsługę cyklicznych płatności przy automatycznym odnawianiu subskrypcji. Przetwarzanie danych w tym celu pozwala nam potwierdzić otrzymanie płatności, przypisać ją do Twojego konta oraz zapewnić ciągłość dostępu do usługi.
  • Wystawianie dokumentów rozliczeniowych (fakturowanie): Jeżeli do świadczonej usługi wymagane jest wystawienie faktury lub rachunku, wykorzystamy podane przez Ciebie dane (np. imię i nazwisko/nazwa, adres) do wystawienia odpowiedniego dokumentu sprzedaży, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Dane te są również przetwarzane w celu wywiązania się z naszych obowiązków księgowych i podatkowych (np. ujęcia transakcji w księgach rachunkowych, archiwizacji dokumentów finansowych).
  • Kontakt i obsługa klienta: W przypadku, gdy skontaktujesz się z nami za pośrednictwem podanego adresu e-mail lub innego kanału komunikacji, wykorzystamy Twoje dane kontaktowe oraz treść zapytania w celu udzielenia Ci odpowiedzi, rozwiązania zgłoszonego problemu, wsparcia technicznego (np. pomocy przy logowaniu, resetu hasła) czy świadczenia innej formy obsługi posprzedażowej. Dane mogą być także przetwarzane w celu poinformowania Cię o istotnych zmianach dotyczących usługi (np. zmian w regulaminie, polityce prywatności, funkcjonowaniu serwisu) – takie powiadomienia związane z usługą mogą być wysyłane na podstawie posiadanych danych kontaktowych.
  • Realizacja prawnie uzasadnionych interesów administratora: W niektórych sytuacjach przetwarzamy Twoje dane także w celu realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów, z poszanowaniem Twoich praw i wolności. Za takie uzasadnione cele uznajemy m.in.: wewnętrzne cele administracyjne i analityczne (np. statystyki sprzedaży subskrypcji, analiza funkcjonowania serwisu w celu ulepszania usług), zapewnienie bezpieczeństwa serwisu i zapobieganie nadużyciom (np. wykrywanie nieautoryzowanych prób dostępu, ochrona przed atakami), a także ustalenie, obrona i dochodzenie ewentualnych roszczeń (np. dochodzenie należności za nieopłacone okresy subskrypcji lub obrona przed roszczeniami użytkowników).
  • Spełnienie obowiązków prawnych: W określonych przypadkach musimy przetwarzać pewne dane, aby wypełnić obowiązki wynikające z powszechnie obowiązującego prawa. Dotyczy to przede wszystkim przepisów podatkowych i o rachunkowości (np. przechowywanie dowodów księgowych, udostępnienie danych organom podatkowym lub nadzorczym na ich uzasadnione żądanie) oraz przepisów o ochronie danych osobowych (realizacja Twoich praw, obowiązek informacyjny itp.).

Dane osobowe nie będą przetwarzane w innych celach niż powyższe, chyba że uzyskamy na to odrębną, wyraźną zgodę od Ciebie (np. zgoda na przetwarzanie e-maila w celu wysyłki newslettera marketingowego – jeżeli takowy będzie prowadzony, co zawsze będzie wymagało osobnej zgody).

Podstawy prawne przetwarzania danych

Przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się zgodnie z przepisami RODO, co oznacza, że dla każdego z powyższych celów dysponujemy odpowiednią podstawą prawną. W zależności od sytuacji, podstawą przetwarzania jest:

  • Niezbędność do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO): Ta podstawa prawna ma zastosowanie w przypadku przetwarzania danych w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usługi subskrypcji. Dotyczy to przede wszystkim założenia i obsługi konta użytkownika oraz zapewnienia dostępu do treści Premium, a także obsługi samej płatności za subskrypcję. Innymi słowy, przetwarzamy Twoje podstawowe dane rejestracyjne i transakcyjne, ponieważ jest to niezbędne do tego, byśmy mogli świadczyć na Twoją rzecz zamówioną usługę (bez tych danych realizacja usługi nie byłaby możliwa).
  • Wypełnienie obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO): Ta podstawa dotyczy sytuacji, gdy przepisy prawa nakładają na nas obowiązek przetwarzania określonych danych. Przykładem jest obowiązek wystawienia i przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych zawierających Twoje dane (zgodnie z przepisami o VAT i rachunkowości jesteśmy zobowiązani np. do przechowywania dokumentacji finansowej przez określony czas). Podobnie, przepisy o ochronie danych mogą wymagać od nas udokumentowania wykonywania obowiązków (np. spełnienie obowiązku informacyjnego wobec osób, których dane dotyczą). W takich przypadkach przetwarzanie Twoich danych jest niezbędne, abyśmy mogli sprostać tym wymogom prawnym.
  • Prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO): Na tej podstawie opieramy przetwarzanie danych w celach wynikających z naszych prawnie uzasadnionych interesów, o których mowa wyżej (np. zapewnienie bezpieczeństwa usługi, ulepszanie funkcjonalności serwisu, obsługa klienta, dochodzenie roszczeń). Zawsze oceniamy takie przypadki pod kątem zachowania równowagi między naszymi interesami a Twoimi prawami i wolnościami – nie przetwarzamy danych w oparciu o uzasadniony interes, jeśli ocena wykaże, że Twoje interesy lub podstawowe prawa i wolności mają nadrzędny charakter wobec naszych celów. Masz również prawo wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania (szczegóły w sekcji Prawa użytkownika poniżej).
  • Zgoda osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO): W pewnych sytuacjach możemy poprosić Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie określonych danych w konkretnym celu. Zgoda jest np. podstawą prawną przetwarzania danych w celach marketingowych niezwiązanych bezpośrednio z wykonaniem umowy – przykładowo, jeżeli zechcesz zapisać się na nasz newsletter promocyjny (oddzielny od komunikacji dotyczącej Twojej subskrypcji), poprosimy Cię o wyraźną zgodę na wykorzystanie Twojego adresu e-mail do przesyłania takich treści. Zgoda może również dotyczyć stosowania niektórych plików cookies i narzędzi analitycznych (szczegóły w sekcji Pliki cookies i analityka). Pamiętaj, że udzieloną nam zgodę możesz w dowolnym momencie wycofać, co nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.

Przekazywanie danych podmiotom trzecim

W ramach prowadzenia naszej działalności i świadczenia usługi subskrypcji korzystamy z pomocy zaufanych podmiotów trzecich. Podmioty te przetwarzają dane osobowe wyłącznie na nasze zlecenie i zgodnie z naszymi poleceniami (jako tzw. procesorzy) lub otrzymują dane jako odrębni administratorzy danych – zawsze jednak tylko w zakresie koniecznym do realizacji określonych usług. Z każdym takim podmiotem mamy zawartą odpowiednią umowę powierzenia przetwarzania danych (jeśli działa jako procesor) lub zapewniamy, że przetwarzanie odbywa się zgodnie z przepisami prawa o ochronie danych. Poniżej przedstawiamy kategorie (oraz przykłady) podmiotów trzecich, którym mogą być przekazywane Twoje dane w związku z korzystaniem z tigmasters.pl:

  • Operator płatności: W celu obsługi płatności online za subskrypcję korzystamy z usług zewnętrznych operatorów płatności – obecnie są to Stripe Payments Europe, Ltd. (The One Building, 1 Grand Canal Street Lower, Dublin 2, Irlandia) oraz PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. (22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg). W zależności od wybranej metody płatności (np. karta Visa/Mastercard lub konto PayPal), dane niezbędne do realizacji transakcji (takie jak adres e-mail, kwota i tytuł płatności, identyfikator użytkownika, dane karty wprowadzone w formularzu płatniczym) są przekazywane bezpośrednio do wybranego operatora. Stripe i PayPal działają jako odrębni administratorzy danych osobowych w zakresie przetwarzania danych transakcyjnych i ponoszą pełną odpowiedzialność za ich bezpieczne przetwarzanie zgodnie z przepisami prawa oraz standardami branżowymi (w tym zgodnością z PCI DSS). Serwis tigmasters.pl nie przechowuje pełnych danych płatniczych (np. numeru karty), a jedynie zaszyfrowane identyfikatory transakcji umożliwiające ewentualne pobranie kolejnych cyklicznych opłat w ramach subskrypcji. Przekazujemy wyłącznie minimalny zakres informacji niezbędny do realizacji płatności.
  • Dostawca hostingu / infrastruktury IT: Nasza strona i baza danych są utrzymywane na bezpiecznych serwerach zewnętrznego dostawcy usług hostingowych. Przykładowo, home.pl S.A. z siedzibą w Szczecinie, ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin (KRS: 0000431335, NIP: 8522103252) zapewnia infrastrukturę serwerową dla działania serwisu tigmasters.pl. Dostawca hostingu może potencjalnie mieć dostęp do Twoich danych osobowych (przechowywanych na serwerze) wyłącznie w zakresie niezbędnym do utrzymania i prawidłowego funkcjonowania serwisu (np. wgląd techniczny podczas usuwania awarii). Taki podmiot zobowiązany jest do zachowania poufności i bezpieczeństwa danych.
  • Dostawca usług e-mail i newslettera: Jeśli w ramach serwisu prowadzone są wysyłki e-mail (np. potwierdzenia transakcji, komunikaty systemowe lub newsletter dla subskrybentów), korzystamy z usług zewnętrznego systemu mailingowego. Obecnie jest to GetResponse S.A., ul. Arkońska 6, 80-387 Gdańsk (KRS: 0000942075, NIP: 9581468984), który przechowuje bazę adresów e-mail subskrybentów i wysyła wiadomości w naszym imieniu. Podmiot ten przetwarza Twój adres e-mail oraz ewentualnie imię na nasze zlecenie, w celach komunikacji związanej z usługą (lub marketingowej – tylko za Twoją zgodą, jeśli dotyczy newslettera promocyjnego). GetResponse S.A. zapewnia zgodność swoich usług z RODO (m.in. odpowiednie zabezpieczenia i możliwość wypisania się z otrzymywania wiadomości w każdej chwili).
  • Usługi księgowe: W zakresie niezbędnym do obsługi księgowej naszej firmy odbiorcą Twoich danych mogą być podmioty świadczące nam usługi rachunkowe lub doradcze. Przykładowo, w przypadku, gdy wystawiamy dla Ciebie fakturę, informacje na niej zawarte (Twoje imię i nazwisko/nazwa, adres oraz zakres zakupionej usługi) mogą zostać przekazane naszemu biuru księgowemu Polski Instytut Księgowości Sp. z o.o. z siedzibą ul. Henryka Sienkiewicza 85/87, 90-057 Łódź, które wspiera nas w dopełnieniu obowiązków rachunkowych. Podmiot ten przetwarza dane wyłącznie w celach rozliczeniowych i podatkowych, działając jako podmiot przetwarzający lub niezależny administrator (w zakresie wymaganym przepisami prawa podatkowego).
  • Dostawcy usług analitycznych i reklamowych: Korzystamy z usług takich firm, jak Google LLC (narzędzie Google Analytics) w celu analizy ruchu na stronie – szczegóły na ten temat znajdują się w sekcji Pliki cookies i narzędzia analityczne poniżej. Firmy te mogą wykorzystywać pliki cookies lub podobne technologie do zbierania anonimowych informacji statystycznych o użytkownikach naszej strony. W przypadku narzędzi analitycznych dane te są zbierane na nasze zlecenie i służą wyłącznie usprawnianiu działania serwisu i lepszemu zrozumieniu potrzeb użytkowników. Podmioty dostarczające te usługi mogą działać jako odbiorcy danych (np. Google może przetwarzać Twój adres IP w związku z dostarczaniem usługi analitycznej). Zapewniamy, że z tymi dostawcami mamy zawarte stosowne umowy gwarantujące ochronę Twoich danych (np. standardowe klauzule umowne w przypadku transferu danych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy dotyczy).
  • Inni dostawcy usług technicznych: Możliwe, że w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności serwisu korzystamy również z innych rozwiązań dostarczanych przez podmioty trzecie (np. wtyczki i moduły do naszego serwisu, usługi kopii zapasowych, usługi uwierzytelniania dwuetapowego, itp.). W sytuacji, gdy korzystanie z takiej usługi wiąże się z przetwarzaniem Twoich danych (np. adresu e-mail przy funkcji odzyskiwania hasła przez zewnętrzny moduł), dbamy o to, by każdy taki dostawca przetwarzał dane zgodnie z naszymi instrukcjami i zapewniał odpowiednie środki ochrony.

Każdemu podmiotowi trzeciemu udostępniamy wyłącznie te dane, które są niezbędne do realizacji danego celu (zasada minimalizacji). Podmioty, którym powierzamy przetwarzanie danych jako procesorom, nie są uprawnione do wykorzystywania tych danych w żadnym innym celu – pozostają pod naszą kontrolą co do zakresu i czasu przetwarzania. Jeśli przekazujemy dane podmiotom działającym jako odrębni administratorzy (np. operator płatności, organy publiczne na mocy prawa), wówczas takie podmioty odpowiadają samodzielnie za ich legalne przetwarzanie, jednak przekazanie przez nas danych następuje zawsze w oparciu o obowiązujące prawo i odpowiednią podstawę prawną.

Brak sprzedaży danych: Nie sprzedajemy Twoich danych osobowych żadnym podmiotom trzecim. Nie udostępniamy również Twoich danych podmiotom zewnętrznym w celach ich własnego marketingu bez Twojej wyraźnej zgody. Możesz mieć pewność, że informacje o Tobie nie zostaną przekazane osobom trzecim do ich niezależnych celów reklamowych lub telemarketingowych.

Okres przechowywania danych

Przetwarzamy i przechowujemy Twoje dane osobowe nie dłużej, niż jest to konieczne do realizacji celów, dla których zostały zebrane, lub wymagane przez przepisy prawa. Okres przechowywania może różnić się w zależności od kategorii danych oraz podstawy przetwarzania:

  • Dane konta i subskrypcji: Dane powiązane z Twoim kontem użytkownika oraz historią subskrypcji przechowujemy przez czas trwania aktywnej subskrypcji i korzystania z serwisu. Informacje te są potrzebne, aby świadczyć Ci usługę (dostęp do treści Premium). Jeśli zrezygnujesz z subskrypcji i/lub usuniesz konto, Twoje dane związane z kontem zostaną usunięte lub zanonimizowane w naszych bazach po upływie odpowiedniego czasu (patrz poniżej zasady dotyczące usunięcia), z wyjątkiem danych, które musimy zachować dłużej na podstawie innych podstaw prawnych (np. rozliczenia, obowiązki prawne).
  • Dane transakcyjne i rozliczeniowe: Dane dotyczące dokonanych płatności, wystawionych faktur oraz inne informacje finansowe będziemy przechowywać przez okres wymagany przepisami prawa podatkowego i rachunkowości. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dokumenty księgowe (np. faktury VAT) zawierające Twoje dane musimy archiwizować przez 5 lat licząc od końca roku obrachunkowego, którego dane dotyczą (lub przez inny wymagany prawem okres, jeśli przepisy ulegną zmianie). Po tym czasie dane te mogą zostać usunięte lub zanonimizowane w naszych systemach.
  • Korespondencja i dane kontaktowe: Jeśli kontaktujesz się z nami drogą mailową lub inną, treść korespondencji oraz związane z nią dane (np. adres e-mail, imię, nazwisko) możemy przechowywać przez okres niezbędny do obsługi Twojej sprawy, a także później przez czas potrzebny do zabezpieczenia się przed ewentualnymi roszczeniami (co zwykle odpowiada terminowi przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych – w Polsce zazwyczaj do 3 lub 6 lat, w zależności od rodzaju roszczenia). Jeżeli dane kontaktowe przetwarzane są na podstawie zgody (np. zapis do newslettera), będziemy je przechowywać do momentu wycofania przez Ciebie zgody lub ustania celu przetwarzania.
  • Dane zbierane przez narzędzia analityczne i pliki cookies: Informacje statystyczne dotyczące ruchu na stronie (np. z Google Analytics) są wykorzystywane przez okres potrzebny nam do analiz i poprawy usług. Okres przechowywania danych w narzędziach analitycznych może zależeć od ustawień dostawcy (np. w Google Analytics dane na poziomie użytkownika są anonimizowane lub usuwane po upływie 14 miesięcy, chyba że określimy inny okres). Pliki cookies mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez różny czas – sesyjne cookies (tymczasowe) usuwane są po zamknięciu przeglądarki, natomiast stałe cookies (np. preferencji) mogą obowiązywać do ich wygaśnięcia lub skasowania przez użytkownika. Szczegóły znajdziesz w sekcji Pliki cookies.
  • Logi systemowe: Zapisy logów z naszego serwera (zawierające np. adresy IP) przechowujemy zazwyczaj przez okres do 30 dni. Okres ten może ulec wydłużeniu np. w sytuacji, gdy informacje z logów są potrzebne do zbadania nietypowej aktywności, incydentu bezpieczeństwa lub są dowodem w toczących się postępowaniach – wówczas przechowujemy je do czasu wyjaśnienia sprawy lub prawomocnego zakończenia postępowania.

Po upływie wyżej wskazanych okresów dane zostaną usunięte lub trwale zanonimizowane (tak, aby nie można było ustalić na ich podstawie Twojej tożsamości). W praktyce usunięcie danych z systemów operacyjnych może nastąpić poprzez ich fizyczne wykasowanie lub nadpisanie, a w przypadku kopii zapasowych – przez nadpisanie starych kopii nowymi danymi z czasem. Informujemy, że pomimo żądania usunięcia danych lub upływu okresu przechowywania, w pewnych uzasadnionych sytuacjach możemy być zobowiązani przechowywać pewne informacje przez dłuższy okres – dotyczy to np. sytuacji dochodzenia lub obrony roszczeń, wykrycia oszustwa lub nadużycia (dane niezbędne do wyjaśnienia sprawy mogą być zachowane do czasu jej zakończenia) albo spełnienia prawnego obowiązku archiwizacyjnego.

Subskrypcja Premium – automatyczne odnawianie i anulowanie

Usługa TIG MASTERS Premium działa w oparciu o model subskrypcyjny, co oznacza, że dostęp do treści Premium jest automatycznie odnawiany na kolejne okresy rozliczeniowe (np. co miesiąc lub co rok, zależnie od wybranego planu), dopóki użytkownik nie zrezygnuje z subskrypcji. Poniżej wyjaśniamy, jak to funkcjonuje oraz jakie ma implikacje dla przetwarzania Twoich danych:

  • Automatyczne odnawianie subskrypcji: Przy wykupieniu subskrypcji wyrażasz zgodę na cykliczne obciążanie Twojej wybranej metody płatności (np. karty płatniczej) opłatą abonamentową. Przed końcem bieżącego opłaconego okresu nasz system płatności inicjuje kolejną transakcję – odbywa się to automatycznie, bez konieczności każdorazowego podawania danych płatniczych przez Ciebie. W tym celu wykorzystujemy wcześniej zapisane informacje płatnicze (np. token karty) w bezpieczny sposób za pośrednictwem operatora płatności. Automatyczne odnowienie pozwala zapewnić ciągłość dostępu do serwisu bez przerw.
  • Informacja o płatnościach cyklicznych: W momencie rejestracji subskrypcji zostaniesz wyraźnie poinformowany o tym, że płatności mają charakter cykliczny. W każdej chwili możesz sprawdzić w swoim profilu klienta status subskrypcji, datę następnego odnowienia oraz kwotę kolejnego obciążenia. Zapewniamy pełną transparentność w tym zakresie – niespodziewane obciążenia nie będą mieć miejsca, ponieważ zawsze opierają się one na Twojej wcześniejszej decyzji o kontynuowaniu subskrypcji.
  • Anulowanie subskrypcji: Masz prawo w dowolnym momencie zrezygnować z automatycznego odnawiania subskrypcji. Możesz to zrobić samodzielnie, logując się na swoje konto w serwisie tigmasters.pl i wybierając odpowiednią opcję anulowania subskrypcji w panelu klienta (np. wyłączenie odnawiania lub rezygnacja z abonamentu). Rezygnacja zacznie obowiązywać od końca bieżącego opłaconego okresu – do tego czasu wciąż będziesz mieć dostęp do treści Premium, ale po upływie opłaconego okresu subskrypcja wygaśnie i nie zostanie już odnowiona, a Twoja metoda płatności nie będzie dalej obciążana.
  • Skutki anulowania dla danych: Gdy anulujesz subskrypcję, przestaniemy przetwarzać Twoje dane w celu dalszego odnawiania usługi. Informacja o aktywnym statusie subskrypcji zostanie zaktualizowana (zmieniona na status wygasający/nieaktywny), a po wygaśnięciu okresu abonamentowego Twoje konto może zostać przekształcone w konto bez dostępu do treści Premium (chyba że postanowisz całkowicie usunąć konto). Dane dotyczące dokonanych dotychczas płatności zachowamy w systemie przez wymagany okres (zgodnie z zasadami przechowywania danych opisanymi wyżej), lecz nie będą już inicjowane żadne nowe transakcje. Jeśli zechcesz ponownie skorzystać z usługi w przyszłości, konieczne będzie ponowne wykupienie subskrypcji.
  • Bezpieczeństwo danych przy płatnościach cyklicznych: Informujemy, że wszystkie operacje związane z automatycznym pobieraniem płatności odbywają się w sposób bezpieczny za pośrednictwem naszego operatora płatności. Serwis tigmasters.pl nie przechowuje pełnych danych Twojej karty kredytowej/debetowej. Przechowywany może być jedynie specjalny identyfikator płatności (token), który jest bezużyteczny poza systemem operatora – oznacza to, że nawet w przypadku nieautoryzowanego dostępu do naszej bazy, osoba trzecia nie będzie mogła uzyskać informacji pozwalających na nadużycia finansowe Twoich środków. Operator płatności przechowuje i zabezpiecza szczegółowe dane płatnicze zgodnie z najwyższymi standardami (PCI DSS) i obowiązującym prawem.

Pliki cookies i narzędzia analityczne

Nasza strona, podobnie jak większość serwisów internetowych, wykorzystuje pliki cookies oraz podobne technologie, by zapewnić Ci jak najlepsze doświadczenie podczas korzystania z usług TIG MASTERS. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe zapisywane na Twoim urządzeniu (komputerze, smartfonie, tablecie) podczas odwiedzania witryny. Mogą one być odczytywane zarówno przez nasz system (cookies własne), jak i przez systemy należące do podmiotów trzecich, z których usług korzystamy (cookies zewnętrzne). Poniżej wyjaśniamy, jakie rodzaje plików cookies stosujemy i w jakim celu:

  • Cookies niezbędne (techniczne): Są to pliki cookies konieczne do prawidłowego funkcjonowania naszej strony i usługi subskrypcji. Umożliwiają one podstawowe funkcje, takie jak utrzymanie Twojej sesji po zalogowaniu, zapewnienie bezpieczeństwa procesu logowania, zapamiętanie preferencji (np. ustawień języka) itp. Bez tych cookies korzystanie z serwisu i konta użytkownika mogłoby być utrudnione lub niemożliwe. Z uwagi na ich charakter, cookies techniczne są zapisywane zawsze, gdy odwiedzasz nasz serwis (przetwarzamy je na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu zapewnienia sprawnego działania strony).
  • Cookies analityczne: Używamy tych plików cookies, aby gromadzić anonimowe statystyki dotyczące odwiedzin i sposobu korzystania z serwisu przez użytkowników. Pozwala nam to lepiej zrozumieć, które treści są najbardziej popularne, jak użytkownicy poruszają się po stronie, ile czasu spędzają na poszczególnych podstronach itp. W tym celu korzystamy z narzędzia Google Analytics dostarczanego przez firmę Google LLC. Cookies analityczne (np. _ga, _gid) zbierają m.in. informacje o urządzeniu i przeglądarce, przybliżonej lokalizacji (np. kraj), czasie wizyty, źródle wejścia na stronę. W ramach tych działań nie gromadzimy danych pozwalających na bezpośrednią identyfikację (takich jak imię, nazwisko czy dokładny adres) – informacje są agregowane i służą wyłącznie celom statystycznym. Stosujemy również funkcje anonimizacji adresu IP użytkownika przed zapisaniem go przez Google Analytics, dzięki czemu Google otrzymuje tylko skróconą, niepełną informację o Twoim IP (co utrudnia identyfikację). Dane zbierane za pomocą Google Analytics mogą być przechowywane na serwerach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (np. w USA) – Google przystąpiło jednak do odpowiednich zabezpieczeń (takich jak standardowe klauzule umowne UE) w celu ochrony danych. Uwaga: Przy pierwszej wizycie na naszej stronie prosimy Cię o wyrażenie zgody na stosowanie cookies analitycznych. Dopóki nie wyrazisz takiej zgody, Google Analytics pozostaje nieaktywny. Zgodę na cookies analityczne możesz w każdej chwili wycofać lub zmienić, korzystając z naszego narzędzia do zarządzania zgodami cookies lub ustawień przeglądarki.
  • Cookies funkcjonalne i preferencyjne: Możemy wykorzystywać również cookies poprawiające funkcjonalność i komfort korzystania z serwisu – na przykład zapamiętujące pewne Twoje wybory i ustawienia (jak układ strony, wybrany plan subskrypcji w koszyku przed finalizacją zakupu, itp.), abyś nie musiał ich ponownie wybierać przy kolejnych odwiedzinach. Tego rodzaju cookies są wykorzystywane na podstawie naszego uzasadnionego interesu w zapewnieniu wygodnego, spersonalizowanego korzystania z serwisu.
  • Cookies marketingowe (reklamowe) i narzędzia zewnętrzne: Na naszych stronach nie wyświetlamy zewnętrznych banerów reklamowych ani nie przekazujemy Twoich danych osobowych partnerom reklamowym w celu profilowania reklam na innych stronach. Możemy jednak korzystać z własnych narzędzi marketingowych, takich jak Facebook Pixel (dostarczany przez Meta Platforms Ireland Ltd.), by móc kierować do Ciebie reklamy naszych usług na platformie Facebook/Instagram, jednak tylko w zakresie informacji zbieranych przez Pixel w naszym serwisie (np. odwiedzenie strony subskrypcji). Pixel Facebooka wykorzystuje pliki cookies tej firmy i ewentualnie inne podobne technologie śledzące. Informacje zbierane przez ten Pixel są anonimowe dla nas – otrzymujemy jedynie zbiorcze statystyki skuteczności reklam. Facebook może łączyć te informacje z Twoim kontem, jeśli posiadasz profil na tym portalu, i używać ich zgodnie ze swoją polityką prywatności. Ważne: Nie przekazujemy Facebookowi żadnych danych pozwalających na bezpośrednią identyfikację (takich jak imię czy e-mail) w ramach działań marketingowych bez Twojej wyraźnej zgody. Możesz zdecydować, czy zgadzasz się na działanie narzędzi marketingowych tego typu poprzez ustawienia plików cookies na naszej stronie.

Zarządzanie plikami cookies: Podczas pierwszej wizyty wyświetlamy Ci baner z informacją o używaniu cookies i pytaniem o Twoje preferencje (zgody) co do poszczególnych kategorii cookies poza niezbędnymi. Masz możliwość zaakceptować wszystkie cookies, odrzucić cookies analityczne/marketingowe lub skonfigurować je według własnych preferencji. Swoje ustawienia możesz później zmienić w dowolnym momencie – albo poprzez ponowne wywołanie panelu zarządzania cookies (link do ustawień cookies znajdziesz na naszej stronie, np. w stopce), albo zmieniając ustawienia bezpośrednio w swojej przeglądarce internetowej (pamiętaj, że samodzielne zablokowanie wszystkich cookies w przeglądarce może spowodować, że nasz serwis nie będzie działał poprawnie). Więcej informacji o cookies (w tym o tym, jak je usunąć czy zablokować) znajdziesz w sekcji pomocy swojej przeglądarki internetowej.

Prawa użytkownika (osoby, której dane dotyczą)

Zgodnie z RODO przysługują Ci określone prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych. Szanujemy te prawa i zapewniamy możliwość ich realizacji. Poniżej przedstawiamy Twoje najważniejsze uprawnienia:

  • Prawo dostępu do danych: Masz prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzamy Twoje dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce – uzyskać do nich dostęp oraz otrzymać informacje m.in. o celach przetwarzania, kategoriach danych, odbiorcach danych (podmiotach trzecich, którym dane ujawniamy) oraz planowanym okresie przechowywania.
  • Prawo do sprostowania danych: Jeśli zauważysz, że dotyczące Ciebie dane, które przetwarzamy, są nieprawidłowe lub niekompletne, masz prawo zażądać ich poprawienia lub uzupełnienia. Dotyczy to zarówno danych podstawowych (np. błędnie zapisane nazwisko), jak i informacji, które mogły ulec zmianie (np. aktualizacja adresu e-mail).
  • Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”): Masz prawo zażądać usunięcia swoich danych osobowych w następujących przypadkach: kiedy dane nie są już potrzebne do celów, w których zostały zebrane, gdy cofnąłeś swoją zgodę na przetwarzanie (o ile nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania), gdy zgłosiłeś skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania lub gdy dane są przetwarzane niezgodnie z prawem. Pamiętaj jednak, że prawo do usunięcia nie jest bezwzględne – w niektórych sytuacjach możemy odmówić usunięcia danych mimo żądania (dotyczy to głównie sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest nadal potrzebne z uwagi na obowiązek prawny lub ustalenie/obronę roszczeń – np. nie możemy usunąć danych z faktury VAT przed upływem wymaganego prawem okresu przechowywania).
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania: W pewnych przypadkach masz prawo zażądać, abyśmy czasowo ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych (poza ich przechowywaniem). Możesz to zrobić np. gdy kwestionujesz prawidłowość danych (na czas pozwalający nam sprawdzić ich poprawność), gdy uważasz, że przetwarzanie jest niezgodne z prawem, ale nie chcesz usunięcia danych, lub gdy wniosłeś sprzeciw – do czasu ustalenia, czy nasze prawnie uzasadnione podstawy są nadrzędne wobec Twojego sprzeciwu. Jeśli przetwarzanie zostanie ograniczone, będziemy mogli co do zasady tylko przechowywać takie dane, ewentualnie przetwarzać je w wąskich wyjątkowych sytuacjach (za Twoją zgodą lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, ochrony praw innej osoby lub z ważnych względów interesu publicznego). O zniesieniu ograniczenia poinformujemy Cię zanim to nastąpi.
  • Prawo do przenoszenia danych: W zakresie, w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub na podstawie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) i przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany – masz prawo otrzymać od nas swoje dane osobowe, które nam dostarczyłeś, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (np. format CSV/JSON). Możesz też zlecić nam przesłanie tych danych bezpośrednio innemu wskazanemu administratorowi (o ile jest to technicznie możliwe). Prawo to dotyczy np. danych podanych przy rejestracji.
  • Prawo do wniesienia sprzeciwu: Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych opartego na naszym prawnie uzasadnionym interesie (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Po wniesieniu sprzeciwu zaprzestaniemy przetwarzania Twoich danych w tych celach, chyba że wykażemy istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do dalszego przetwarzania, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Sprzeciw wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego (jeśli taki prowadzimy) jest zawsze skuteczny i oznacza, że nie będziemy już przetwarzać Twoich danych w tym celu.
  • Prawo do cofnięcia zgody: Jeżeli przetwarzamy jakieś dane na podstawie Twojej zgody, masz prawo w każdej chwili tę zgodę wycofać. Cofnięcie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Jeśli np. zapisałeś się na newsletter i wyraziłeś zgodę na otrzymywanie e-maili, możesz tę zgodę wycofać klikając w link wypisu w stopce wiadomości lub kontaktując się z nami – wtedy zaprzestaniemy przetwarzania Twojego adresu e-mail w tym celu.
  • Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego: Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z prawem lub naruszamy Twoje prawa wynikające z przepisów o ochronie danych, masz prawo złożyć skargę do właściwego organu nadzorczego. W Polsce organem tym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Skargę możesz złożyć w trybie określonym przepisami (pisemnie lub elektronicznie) – szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej UODO. Niemniej jednak, zanim zdecydujesz się na ten krok, zachęcamy do kontaktu z nami – dokładamy wszelkich starań, aby Twoje prawa i prywatność były należycie chronione, i chętnie wyjaśnimy wszelkie wątpliwości.

Realizacja praw: Aby skorzystać ze swoich praw, możesz skontaktować się z nami w dogodny sposób – najlepszym rozwiązaniem będzie przesłanie wiadomości e-mail na adres info@tigmasters.pl z odpowiednim żądaniem. Możesz też skierować tradycyjną korespondencję na nasz adres siedziby (z dopiskiem „Dane osobowe” na kopercie). Prosimy o zawarcie w żądaniu informacji, czego dotyczy (jakiego prawa i jakich danych) oraz danych umożliwiających nam zweryfikowanie Twojej tożsamości. Na rozpatrzenie Twojego żądania mamy co do zasady miesiąc od jego otrzymania, z możliwością przedłużenia o kolejne dwa miesiące w szczególnie skomplikowanych przypadkach – w takim wypadku poinformujemy Cię o przedłużeniu terminu. Realizacja większości praw jest bezpłatna; jeśli jednak żądania będą ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne (np. z uwagi na swój ustawiczny charakter), RODO pozwala nam odmówić podjęcia działań lub obciążyć Cię uzasadnioną opłatą (o czym poinformujemy).

Bezpieczeństwo danych

Zapewniamy, że stosujemy odpowiednie środki bezpieczeństwa – zarówno techniczne, jak i organizacyjne – aby chronić Twoje dane osobowe przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, modyfikacją, nieuprawnionym ujawnieniem lub dostępem. Dokładamy szczególnej staranności, aby informacje o Tobie były przetwarzane w sposób bezpieczny i poufny. W szczególności stosujemy następujące rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo Twoich danych:

  • Szyfrowanie transmisji danych: Cały ruch pomiędzy Twoją przeglądarką a naszym serwisem jest szyfrowany protokołem SSL/TLS (Secure Socket Layer / Transport Layer Security). Oznacza to, że wszelkie dane przesyłane podczas korzystania ze strony (takie jak informacje podawane w formularzach rejestracyjnych, logowania, dane płatnicze wprowadzane na stronie operatora płatności itp.) są zabezpieczone przed podejrzeniem przez osoby trzecie. Adres naszej strony rozpoczyna się od „https://”, a w przeglądarce powinien być widoczny symbol kłódki – jest to potwierdzenie aktywnego szyfrowania połączenia.
  • Bezpieczne przechowywanie danych: Dane osobowe przechowujemy w zabezpieczonych centrach danych, które są chronione przed dostępem osób nieuprawnionych. Dostęp do baz danych mają wyłącznie upoważnieni pracownicy lub współpracownicy (oraz upoważnieni dostawcy usług, np. administratorzy serwera), którzy muszą mieć dostęp do tych informacji, aby wykonywać swoje zadania związane z obsługą serwisu. Każda z tych osób jest zobowiązana do zachowania poufności. Nasze bazy danych są zabezpieczone przed atakami zewnętrznymi poprzez aktualne oprogramowanie zabezpieczające, firewall’e, systemy wykrywania włamań itp.
  • Hasła i dostępy: Jeśli posiadasz konto w naszym serwisie, Twój login i hasło są środkami chroniącymi dostęp do konta. Prosimy, abyś zachował swoje hasło w tajemnicy i nie udostępniał go osobom trzecim. Z naszej strony zapewniamy, że hasła użytkowników są przechowywane w formie zaszyfrowanej (skrót kryptograficzny), co oznacza, że nawet Administrator nie ma dostępu do Twojego aktualnego hasła w postaci jawnej. W przypadku utraty hasła nie jesteśmy w stanie odzyskać poprzedniego – konieczne będzie ustanowienie nowego hasła poprzez funkcję resetowania.
  • Płatności online: Wszelkie transakcje płatnicze realizowane online za subskrypcję odbywają się za pośrednictwem renomowanego operatora płatności (Stripe, PayPal) i na jego zabezpieczonych stronach. Nasz serwis nie ma dostępu do pełnych danych Twojej karty płatniczej – podczas realizacji płatności bezpieczny formularz szyfrowany jest dostarczany bezpośrednio przez operatora.
  • Ciągłe doskonalenie bezpieczeństwa: Technologie bezpieczeństwa oraz najlepsze praktyki stale ewoluują, dlatego my również na bieżąco monitorujemy nasze systemy i wdrażamy ulepszenia. Posiadamy procedury postępowania na wypadek wykrycia incydentu naruszenia ochrony danych – w razie potrzeby poinformujemy Ciebie oraz właściwe organy nadzorcze o zaistniałym naruszeniu, jeśli mogłoby ono powodować wysokie ryzyko naruszenia Twoich praw lub wolności (zgodnie z wymogami RODO). Regularnie aktualizujemy również oprogramowanie i komponenty serwisu, aby eliminować znane podatności.

Choć żadna metoda transmisji danych w Internecie ani metoda przechowywania danych nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, możesz mieć pewność, że dokładamy wszelkich starań, by Twoje dane były u nas maksymalnie chronione.

Brak udostępniania danych w celach marketingu podmiotów trzecich

Chcemy podkreślić, że nie udostępniamy Twoich danych osobowych podmiotom trzecim do ich własnych celów marketingowych. Oznacza to, że nie sprzedajemy ani w inny sposób nie przekazujemy Twoich danych (takich jak adres e-mail, imię czy inne informacje kontaktowe) niezależnym firmom, które mogłyby wykorzystać je do promowania swoich produktów lub usług. Twoje dane są wykorzystywane wyłącznie w sposób opisany w niniejszej polityce prywatności, w celach związanych z funkcjonowaniem serwisu TIG MASTERS lub – ewentualnie – naszych własnych działań marketingowych względem Ciebie (tylko jeśli wyrazisz na to zgodę, jak np. zgoda na otrzymywanie newslettera od TIG MASTERS). W żadnym wypadku nie przekazujemy jednak danych o Tobie innym firmom, aby te mogły kontaktować się z Tobą z własnymi ofertami handlowymi.

Jeśli kiedykolwiek zdecydowalibyśmy się na współpracę z partnerami zewnętrznymi w zakresie marketingu (np. wspólna akcja promocyjna), będziemy Cię o tym wyraźnie informować i, w razie potrzeby, poprosimy o stosowną zgodę. Na ten moment jednak Twoje dane nie są i nie będą przekazywane poza krąg opisanych wcześniej odbiorców, a zwłaszcza nie trafią do niezależnych podmiotów w celu wysyłania niezamówionych informacji marketingowych.

Kontakt z Administratorem

W razie jakichkolwiek pytań, wątpliwości lub chęci skorzystania z praw dotyczących Twoich danych osobowych, zachęcamy do kontaktu z Administratorem danych:

TIG MASTERS Sp. z o.o. (Administrator Danych)
Adres: ul. Lipowa 3D, 30-702 Kraków, Polska
E-mail: info@tigmasters.pl
Tel. kontaktowy: +48 504 634 844 (numer telefonu wsparcia technicznego)

Przy kontakcie e-mailowym dotyczących kwestii prywatności i danych osobowych, sugerujemy wpisanie w tytule wiadomości hasła „Dane osobowe”, co ułatwi skierowanie sprawy do odpowiedniego zespołu. Udzielimy odpowiedzi najszybciej jak to możliwe – zazwyczaj w ciągu 7 dni roboczych, nie później jednak niż w terminach przewidzianych przepisami prawa dla realizacji Twoich praw.


Mamy nadzieję, że powyższe informacje jasno wyjaśniają, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w związku z usługą subskrypcji bloga TIG MASTERS Premium. Dokładamy wszelkich starań, aby nasza Polityka Prywatności była zgodna z obowiązującymi przepisami i aby była dla Ciebie zrozumiała. W razie zmian w sposobie przetwarzania danych lub przepisach prawa, będziemy aktualizować treść niniejszego dokumentu. O istotnych zmianach poinformujemy Cię poprzez serwis lub drogą mailową. Dziękujemy za zaufanie i życzymy udanego korzystania z naszych usług!

Main Menu